Przyjmowanie skarg i wniosków
Dyrektor Generalny Centralnego Instytut Analiz Polityczno-Prawnych jest organem właściwym do rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności Wojewódzkiego Centrum Arbitrażu i Mediacji w Bydgoszczy.
Do przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków stosuje się odpowiednio przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.).
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
- za pośrednictwem poczty na adres: Centralny Instytut Analiz Polityczno-Prawnych, ul. Cynamonowa 2/8, 02-777 Warszawa.
- pocztą elektroniczną za pośrednictwem adresu sekretariat(@)instytut.info.pl
- za pośrednictwem platformy ePUAP (dostęp przez: Dane adresowe, kontakt);
- w formie ustnej do protokołu w obecności pracowników CAM.
Na żądanie skarżącego lub wnioskodawcy pracownik przyjmujący skargę lub wniosek potwierdza ich przyjęcie.
Skarga lub wniosek powinna zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę skarżącego lub wnioskodawcy,
- adres skarżącego lub wnioskodawcy (ewentualnie adres e-mail lub adres skrzynki ePUAP)
- treść skargi lub wniosku,
- w razie potrzeby sygnaturę sprawy, której dotyczy skarga lub wniosek.
Skargi i wnioski rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie miesiąca od daty ich wpływu.
Skargi lub wnioski zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznawane za obelżywe pozostawia się bez rozpatrzenia, zawiadamiając o tym skarżącego lub wnioskodawcę.